Sessió ordinària de 11 de novembre de 2016
Punts tractats:
· Sentència respecte al concurs-oposició P-2010:
A dia d’avui encara no
hi un pronunciament clar, ja que es va donar trasllat al Tribunal amb data 24
d’octubre i encara tenen dies per contestar. Des de l’ICS es dubta si tindrem
resposta abans de finals d’any. Tan bon punt se sàpiga, ens ho faran arribar.
· Formació on-line obligatòria i la necessitat de ser compensada:
S’arriba a l’acord que a partir de 2017, es canvia el criteri i tota aquella
formació, presencial o on-line obligatòria que no es pugui realitzar dins la
jornada laboral, serà compensada a aquells professionals que la realitzin. Tant
de l’àmbit de primària com hospitalari.
· Nombre de metges que presten serveis a entitats alienes: Aquí ens
passen un requadre amb els metges ICS que presten serveis a entitats no ICS
(document annex 1). Pel que fa a les entitats gestionades per l’ICS, encara no
disposen de les dades.
Exigim que les persones que el contracte són
al 100% fora de l’ICS però que realment treballen en exclusivitat per a l’ICS
no poden continuar ja que entenem que podrien ser un frau, i tampoc els puntua
de cares a futures oposicions
· Gestió de
les IT a primària pel personal Gestió i Serveis:
Els personals que poden emetre
i signar els partes de baixa exclusivament ha de ser el personal facultatius.
Un altre cosa és que pel personal GIS pot executar l’ordre d’impressió. Tot el
que no sigui això, seria il·legal. · Cost de la
formació externa i personal que la realitza: Des de l’ICS no facilitaran
aquestes dades a excepció que fem la petició a través del portal de transparència.
· Realització
de cursos dins les DPO:
Ha quedat clar i constarà en acta que dins les DPO no
hi haurà l’obligatorietat de realitzar determinada formació. En aquest punt es
demana convocar la comissió de seguiment del II Acord per tal d’ampliar el tema.
· Obligatorietat o no de fer entrega a les Juntes de Personal dels
expedients disciplinaris dels professionals:
Tot i que habitualment s’entrega a
la Presidència de les diferents Juntes de Personal, l’obligatorietat
contemplada a l’EBEP , al seu article 40 només parla a nivell de les sancions
molt greus, no de l’obertura dels expedients.
· Funcionament equips de transplantaments:
Els hospitals on es fan els
transplantaments són a la Vall d’Hebron, a Bellvitge i a Can Ruti. Els
hospitals on realitzen extraccions d’òrgans són l’Arnau de Vilanova, el Trueta
i el Joan XXIII. La problemàtica ve en què es remunera com a atenció continuada
i la darrera normativa que ho contemplava és de l’any 1986 i només parlava de
personal facultatiu i d’infermeria. A dia d’avui, no hi ha un criteri únic de
llistat de professionals que s’hi poden apuntar ni de remuneracions iguals. Es
demana que es realitzi una unificació de criteris per a tots els hospitals de
l’ICS, adequats a tots els professionals que es veuen implicats (zeladors...).
· Mètode Lean:
Se’ns informa que a la Metro Nord s’ha format a 20
persones. Es tracta d’una formació de treballar per processos. Des de CCOO
posem exemples de com es va implantar a determinades unitats de l’hospital
Trueta i que no va servir absolutament per res. Només va ser una despesa
inútil.
· Petició informació específica de contractació:
Es demana es passi
informació més específica de la contractació, núm. de nomenaments, durada, si
són o no a temps parcial...Ho enviaran als diferents responsables de rrhh dels
diferents àmbits per tal que ho facin arribar a les Juntes de Personal.
Aplantillament de tot el 2016 i previsió:
A 31
d’octubre hi ha un aplantillament de 1259 professionals. (teniu més detall i
per territoris a annex2) Quadre-resum: CATEGORIA PROFESSIONAL NÚM. INTERINITAT
Dipl.
sanitaris 356 / Altre personal sanitari
209 / Facul.especialistes 376 / Personal de Gestió i Serveis 318 /
TOTAL 1259
Al 2017, s’aplantillarà tot eventual que ocupi
una plaça estructural i que porti 18 o fins i tot 15 mesos ocupant el mateix
lloc de treball (no saben la previsió però podrien ser més de 500 noves
interinitats).
· Reordenació
de la categoria de Zelador/a dins l’àmbit de primària:
L’ICS adquireix el
compromís de crear el grup de treball al gener de 2017.
· Grup treball mobilitat interna intrahospitalària: Tot i que de moment
no veuen la necessitat, des de CCOO hi insistim ja que va ser el compromís de
l’anterior responsable de RRHH ICS.
11 de novembre de 2016
Resum fes un clic aquí
Annex 1 relació personal facultatiu especialista que presten serveis en entitats no ICS, distribuits per territoris.fes un clic aquí
Annex 2 relació d'aplantillaments (interinitats) a 4 de maig i a 31 d'octubre als diferents territoris.fes un clic aquí