dissabte, 12 de novembre del 2011

SALUT: DESASTRE PÚBLIC I BENEFICI PRIVAT JA PALÈS

diaridegirona.cat 10-11-2011
Agents de grans companyies privades d'assegurances sanitàries han començat a estar periòdicament presents a la sortida de grans Centres d'Atenció Privada (CAP) públics de Barcelona, segons ha comprovat aquest diari.
Demanen a usuaris de la sanitat pública que surten dels CAP si estan afectats per l'endarreriment, causat per les retallades sanitàries de la Generalitat, d'una prova diagnòstica, o d'una visita d'un especialista o d'una intervenció quirúrgica.
Si l'usuari ja és víctima d'una demora, l'agent venedor d'assegurances li diu que si subscriu la pòlissa privada que li ofereix -pagant, està clar- serà atès abans. L'agent d'assegurances facilita informació de cada procés, com el de dur a terme una ecografia o una operació de cataractes, entre altres.
És un fet inèdit i paral·lel a un increment de la publicitat d'asseguradores sanitàries en mitjans de comunicació d'aquí. La Generalitat diu que no passa res, mentre TV3 emet sistemàticament informacions manipuladores sobre el caràcter meravellós dels serveis sanitaris públics. Veurem com informarà TV3 del cas d'una dona, malalta de càncer, que diumenge va morir a urgències l'Hospital de Sant Pau de Barcelona, després d'hores sense ser atesa. La descripció efectuada per la família, que manifesta reclamar una acció judicial, fa posar la pell de gallina. Sempre passa el que pot passar. per llegir més cliqueu aquí